Віддай людині крихітку себе. За це душа наповнюється світлом. Ліна Костенко

Громадянська освіта


Громадянська освіта, 10 клас

Шановні десятикласники!

Ми продовжуємо нашу співпрацю та навчання в дистанційному форматі, яке дозволяє отримувати знання незалежно від місця знаходження. На при великий жаль через повномасштабну війну ми не маємо можливості сісти за парти і здобувати знання віч-на-віч. Проте, головне - це бажання вчитися, здобувати навички. А наша спільна - мета формування основних компетентостей, громадянської активності. Тож рухаємося вперед!
Опанувати курс "Громадянська освіта" вам допоможе 

 
підручник "Громадянська освіта" (рівень стандарту): 10 клас. Бакка Т. В., 2022 і сайт вчителя сайт "Громадянська освіта""  


РОЗДІЛ 4. ДЕМОКРАТИЧНЕ СУСПІЛЬСТВО ТА ЙОГО ЦІННОСТІ

10.02.2023

03.02.2023

Тема 4. Громадянська участь.

27.01.2023

Тема 2. Громадянське суспільство. Тема 3. Громада. 
Питання
1. Поняття громадянського суспільства та громади.
2. Функції громадянського суспільства.
3. Роль громадян у становленні й функціонуванні громадянського суспільства.
4. Роль громади в житті людини, суспільства, держави.
5. Реалізація та захист громадою своїх прав й законних інтересів.
6. Участь громадян у розв'язанні проблем громади.
7. Громадські організації. Інші форми самоорганізації громадян.

20.01.2023

Тема 1. Демократична держава

Питання

1. Виникнення і зміст демократії. Демократичні цінності. Загрози для демократії. Демократичні інститути. Конституція та її призначення.

2. Правова держава.

3. Законодавча, виконавча та судова влада в демократичній державі.

4. Вибори і референдум як інструменти демократії.

5. Роль політичних партій в    демократичній державі.

Домашнє завдання

Перегляньте матеріал презентації 

Розділ І. ОСОБИСТІСТЬ ТА ЇЇ ІДЕНТИЧНІСТЬ

02.09.2022 Урок 1-2.
Тема 1. Що таке ідентичність
Питання
1. Ідентичність. Види ідентичності.
2. Громадянська ідентичність. Змінний характер ідентичності.
3. Самовизначення. Ідентифікація. Особиста гідність. Совість.
Домашнє завдання
1. Опрацювати матеріал параграфу 1, стор. 9-10.
2. Наведіть 1–2 приклади проявів громадянськості. Як ви проявляєте свою громадянську позицію? Що ви можете зробити вже сьогодні у своїй школі, своєму дворі, населеному пункті, що розкриє вашу громадянськість?
Тема 2. Соціалізація особистості
Питання
1. Поняття соціалізації. Етапи соціалізації. Суб'єкти соціалізації.
2. Соціалізація як ресурс формування громадінської  ідентичності.
3. Соціалізація в сім'ї. Соціалізація серед однолітків. Молодіжні субкультури. 
4. Партнерські стосунки в сім'ї. Трансформація моделей сім'ї.
Домашнє завдання
1. Опрацюйте параграф 5, стор. 21-24
2. Підготуйте, використовуючи інтернет-джерела, інформацію про одну з молодіжних субкультур.

09.09.2022 Урок 3-4. 

Тема 3. Самореалізація людини
Питання
1. Самореалізація і розвиток.
2. Індивідуальність особистості.
3. Життєві цінності й пріоритети.
4. Активна громадянська позиція.
5. Мобільність і адаптивність людини. Креативність.
Домашнє завдання
1. Опрацюйте параграфи 6-7, стор. 25-32
2. Підготуйте, використовуючи інтернет-джерела, інформацію про одну з молодіжних субкультур.



Завдання на період квітень-травень 2022
Розпочинаємо вивчати новий розділ 6 "Взаємодія громадян і держави в досягненні суспільного добробуту"
Питання, які  будемо розглядати:
1.Для чого необхідна економіка?
2.Як забезпечити сталий розвиток?
3.Як працює ринкова економіка? Якринковий попит та ринкова пропозиція визначають ціни товарів?
4.Яку роль в ринковій економіці відіграє держава?
5.Домашнє господарство як власник і споживач.
6.В чому полягає суть підприємництва?
7.Що продається на ринку праці?
До 15 травня пропоную виконати проети:
- Здійснити аналіз попиту на ринку праці і скласти власне резюме для пошуку роботи.
- Створити бізнес-план власного підприємства
 Уявіть, що ви вирішили створити власне підприємство. Складіть бізнес-план за алгоритмом започаткування власної справи:

Алгоритм започаткування власної справи

Етапи започаткування власної справи

Питання, на які потрібно знайти відповіді

Пояснення

Результат

Пошук бізнес-ідеї

Що я вмію робити добре?

Що мені подобається робити?

Що потрібно іншим людям?

Починати бізнес треба не тільки для отримання прибутку, а й для саморозвитку. Тому бізнес-ідеї потрібно вибирати в тій сфері діяльності, що вам знайома та подобається саме вам.

Другим етапом є пошук відповіді на питання, чи потрібно це кому-небудь, крім вас, і чи будуть люди купувати ваш товар чи послугу?

Формулювання бізнес-ідеї.

Який товар чи послугу я пропонуватиму.

Перевірка бізнес-ідеї

Хто мої потенціальні споживачі?

Які потреби майбутніх споживачів задовольнятиме мій товар (послуга)? Які аналогічні товари (послуги) пропонують конкуренти?

Чим ваш товар (послуга) відрізнятиметься від аналогів?

Неправильним є уявлення про те, що «Це потрібно всім!».

Насправді вашими потенційними покупцями буде лише незначна кількість осіб, що шукають певних благ для себе.

Визначте цю групу осіб, хто вони: за віком, статтю, соціальним статусом, професією, національністю тощо.

Конкуренти вже щось аналогічне продають. Яку особливість («родзинку») варто додати товару/послузі, щоб відрізнятися від конкурентів?

Позиціонування товару (послуги) на ринку: визначення особливості вашого товару (послуги) що відрізняє їх від конкурентних і дозволяє споживачам вирішувати їхні власні проблеми.

Пошук ресурсів

Що потрібно для початку?

Що з цього вже є в наявності?

Що треба купити?

Скільки коштів знадобиться для початку?

Де можна знайти кошти для початку?

Складіть перелік усього – від скрівки до окремого приміщення, які знадобляться.

Визначте, що у вас вже є?

Поцікавтеся цінами на те, що доведеться придбати.

Кошти можна позичити, виграти в конкурсі бізнес-ідей, залучити кошти однодумців і створити партнерство, отримати  державну підтримку.

План необхідних ресурсів.

Обчислення суми стартового капіталу.

Вибір ціни

Скільки коштуватиме виробництво одиниці товару (послуги)?

Якими є ціни конкурентів?

Метод «Собівартість+». Обчисліть собівартість виробництва одиниці товару (послуги) і додайте суму очікуваного прибутку. Порівняйте з конкурентами та обґрунтуйте вибір ціни.

Ціна реалізації.

Пошук каналів збуту

Як розповсюджувати товар (послугу)?

Як і де рекламувати?

Споживачі мають знати, що ви з’явилися на ринку з новими пропозиціями.

Ви можете скористатися наявними торгівельними закладами або створити власні. В будь-якому випадку варто подумати про дешеву і влучну рекламу.

Вибір місця продажу.

План рекламної компанії.

Вибір організаційно-правової форми бізнесу, державна реєстрація

Це буде одноосібне володіння? Партнерство? Корпорація?

Які документи потрібні для державної реєстрації?

Ви можете самі управляти бізнесом створивши ФОП – фізичну особу підприємця або юридичну особу – підприємство.

Можна залучити партнерів і створити: Повне товариство, Товариство з додатковою відповідальністю, Товариство з обмеженою відповідальністю, корпорацію – акціонерне товариство.

Установчі документи.

Свідоцтво про державну реєстрацію.

 

02.02.2022
РОЗДІЛ 5. СВІТ ІНФОРМАЦІЇ ТА МАС-МЕДІА
Тема. Що таке мас-медіа. Як медіа впливають на людину і суспільство.
Питання
1. Поняття мас-медіа (медіа).
2. Роль інформації та медіа в сучасному світі.
3. Мас-медіа, комунікація, аудиторія, медіатекст.
4. Різновиди медіа (книга, преса, фото, радіо, кіно, телебачення, Інтернет, мобільний зв'язок) та їхній розвиток.
5. Реклама.
6. Вплив мас-медіа на формування громадської думки та власної позиції людини.
Тема 2. Медіа і демократія.
Питання
1. Свобода слова.
2. Обмеження свободи слова.
3. Свобода мас-медіа - критерій демократичного суспільства.

26.01.2022

Тема. Як громада реалізує та захищає свої права. Адвокація. Лобізм.

            Питання.
1. Реалізація та захист громадою своїх прав і законних інтересів.
2. Вплив громадян на вирішення проблем громади.

Завдання «Проблеми мого міста (навчального закладу)»

1. Запишіть свої відповіді на кожне запитання у певній частині таблиці.
2. Презентуйте свої результати.
3. Висловіть думки
- від кого залежить вирішення проблем нашого міста/закладу освіти?
- які проблеми мешканці громади/учасникиосвітнього процесу закладу освіти можуть вирішити самотужки?
- з якими проблемами боведеться звернутися до влади?

Тема. Практичне заняття. Створюємо шкільні правила разом.

Завдання.
Запропонуйте шкільні правила, які стануть частиною Статуту закладу освіти. При складанні правил використовуйте позитивну мотивацію (можна, бажано), уникайте використання слів "заборонено", "не можна" тощо.

Шановні десятикласники!

Скінчилися осінні канікули. На превеликий жаль, через розповсюдження COVID-19, ми маємо можливість спілкуватися лише в дистанційному форматі. Але це тимчасові обмеження заради збереження вашого здоровья. Тому, продовжуємо навчання.
На моєму блозі ви знайдете цікавинки, додаткові матеріали, тести та ігри, які допоможуть вам розширити ваші знання з предмету, стануть у пригоді допитливим.
Тож, рушаймо!

24.11.2021
Розділ ІІІ. Людина в соціокультурному просторі.
Тема 3. Конфлікти у нашому житті.
Питання для опанування:
1. Поняття конфлікту та його види. Стадії конфлікту.
2. Способи подолання конфлікту. Переговори і медіація. Консенсус і компроміс.
Опрацюйте матеріал підручника:
- параграф 19, стор. 90-96;
- Виконайте завдання (до 01.12.2021)
Для допитливих: перегляньте видео за посизанням


17.11.2021
Розділ ІІІ. Людина в соціокультурному просторі.
Тема 2. Стереотипи. Дискримінація. Толерантність
Питання для опанування:
1. Поняття стереотипів і упереджень. Забобони. Шляхи подолання стереотипів.
2. Поняття дискримінації. Основні форми та прояви дискримінації.
3. Толерантність та інклюзія.
Опрацюйте матеріал підручника:
- параграфи 17-18, стор. 80-89;
- Виконайте завдання (до 24.11.2021)

10.11.2021
Розділ ІІІ. Людина в соціокультурному просторі.
Тема 1. Соціокультурна багатоманітність.
Питання для опанування:
1. Що таке суспільство та як воно виражає себе через культуру.
2. У чому суть багатокультурності, і як вона проявляється в українському суспільстві.
3. Гендерна, етнічна, конфесійна різноманітність. Рівність.
Опрацюйте матеріал підручника:
- параграф 14, стор. 66-69;
 - Для допитливих. Перегляньте додатковий матеріал за посиланням https://cutt.ly/NTpKyCB
- Виконайте завдання (до 18.11.2021)
Завдання 1.
Доберіть прикметники, які характеризують поняття "суспільство". 

Поясніть значення утворених словосполучень. Спробуйте згрупувати ці словосполучення за певними ознаками (наприклад, географією, характером ставлення до людини, історичними етапами розвитку тощо). 

  Завдання 2.

Оберіть певну етнічну культуру (наприклад, українську, німецьку, японську, американську, арабську тощо). Заповніть таблицю, у кожній графі треба назват чи відобразити:

Загальновідомі факти про обрану культуру

Відомі представники цієї культури

Предмети, явища, географічні об’єкти, що асоціюються з цією культурою

Особливості прояву обраної культури на різних рівнях її пізнання

 Презентуйте результати своєї роботи.


03.11.2021
Розділ ІІ. Права і свободи людини.
Тема 4. Людина і держава. Механізми захисту прав людини
Питання для опанування:
1. Верховенство права.
2. Відповідальність держави за дотримання, гарантування та захист прав і свобод людини.
3. Порушення прав людини.
4. Національні та міжнародні механізми захисту прав людини
Опрацюйте матеріал підручника:
- параграф 11, стор. 48-51;
- Виберіть одне з прав для глибшого аналізу. Наприклад, право на освіту. Представте перед класом свій план реалізації такого права, визначивши мету та кроки до його реалізації. Можна виконати у вигляді презентації, видеоролика, плаката, стіннівки тощо.
Для допитливих
https://cutt.ly/uRSuCsM
27.10.2021
Тема 3. Права дитини.
Питання для опанування:
1. Поняття прав дитини. 
2. Захист прав дитини.
Опрацюйте матеріал підручника:
- параграфи 12, стор. 52-57;
-  Перегляньте відео для допитливих та виконайте творче завдання
Для допитливих
https://cutt.ly/1RSu7BG
https://cutt.ly/ORSipSp
https://cutt.ly/xRSiEKN
https://youtu.be/BWUxZk-hqq0 , 
https://cutt.ly/QRSykFp,
https://cutt.ly/3RSyTHb , 
https://youtu.be/ToGrObcGYc0
https://cutt.ly/uRSy53B
Творче завдання




20.10.2021
Розділ ІІ. Права і свободи людини.
Тема 2. Еволюція прав людини.
Питання для опанування:
1. Права і свободи людини. Покоління прав людини.
2. Класифікація прав людини. Майбутнє прав людини.
Опрацюйте матеріал підручника:
- параграфи 9,10, стор. 38-47;
- виконайте тести за посиланням  Тестування: Еволюція прав людини (naurok.com.ua)
Код доступу 8314668
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Увага! Тести необхідно виконати 20 жовтня до 23.00.

Додатково можно підготувати інформацію, презентацію, повідомлення про відомих правозахисників, історію розвитку прав людини (окремий період в історії чи історію окремого документа). Матеріали можна надсилати на електронні пошту або принести після повернення до звичайного режиму навчання.

Що таке права людини ви можете подивитися у відеосюжетах за посіланнями: 

05.05.2021

Тема 3-4. Як здійснюється співробітництво в Європі та світі? Яким є становище України в Європі та світі? Які можливості дає співпраця з міжнародними організаціями. 

Питання для розгляду:

1. Як діє система міжнародного співробітництва.

2. Європейське і світове співробітництво. 

3. Як Організація Обєднаних Націй захищає права та сприяє миру.

4. Збереження міжнародного миру і безпеки.

5. Програма сталого розвитку ООН.

6. Участь України в ООН, ОБСЄ, Раді Європи, СОТ тощо.

Матеріали для допитливих

Ознайомтнся із глобальними питаннями порядку денного ООН на офіційному сайті Організації за посиланням https://www.un.org/ru/ 

Участь України в операціях ООН з підтримання миру


Глобальні цілі сталого розвитку



Домашнє завдання (виконати до 12.05.2021)
1. Дайте відповідь на запитання:
- Які проблеми, виклики стоять перед людством?
- Які з них, на вашу думку, є пріорітетними зараз?
- Які є особливо важливими для нашої країни, нашого регіону зокрема?
2. Ознайомтеся з можливостями практичної реалізації програми ООН "Цілі сталого розвитку". Створіть плакат з метою інформування місцевої громадськості про можливості залучення до кампанії, присвяченій досягненню Цілей сталого розвитку у місцевій громаді.

28.04.2021

Тема 2. Міжнародні відносини та міжнародне право

Питання для розгляду

1. Поняття міжнародних відносин
2. Сфери діяльності та форми міжнародної взаємодії
3. Поняття і принципи системи міжнародної безпеки
4. Діяльність міжнародних організацій

Поняття:

міжнародні відносини, система безпеки, міжнародне право, міжнародне гуманітарне право, міжнародні організації

До 05.05.2021 виконати на вибір одне із завдань:

1. Опрацювати параграф 49,50
2. Підготувати відповідь на "Питання для обміркування" стор. 222, 227
3. Проаналізуйте, чому побудова миролюбного й відкритого суспільства стала глобальною ціллю. Чи можливе її досягнення, якщо не буде міждержавної взаємодії, й чому? Який ефективний шлях реалізації цієї цілі?
4. Підготуйте повідомлення про діяльність однієї з міжнародних організацій.

21.04.2021 

1. Урок узагальнення

Виконайте завдання на стор. 211-212 до 28.04.2021 

2. Розпочитаємо вивчення розділу VІІ Україна. Європа. Світ 

Тема 1. Інтеграція й глобалізація. Міграція. Європейська політика сусідства. Східне партнерство

Питання для розгляду

1. Поняття і ознаки глобалізації
2. Наслідки глобалізації
3. Поняття, види, причини міграції
4. Що таке європейська політика сусідства: коли, з якою метою була запроваджена
5. Східне партнерство

Поняття:

Інтеграція, глобалізм, міграція, європейська інтеграція, східне партнерство
До 28.04.2021 виконати завдання:
1. Опрацювати параграф 47,48
2. Надайте відповідь на "Питання для обміркування" на стор. 214, 215, 216
3. Доберіть в Інтернеті матеріал про причини, масштаби, наслідки української міграції. Результат оформіть у вигляді презентації, буклету, плакату, листівки.

14.04.2021

Вивчаємо тему 7 "Лобіювання інтересів і корупція"

Питання для розгляду:

1. Поніття лобізму
2. Сутність корупції
3. Чому корупція несе загрозу
4. Корупційніризики та протидія корутції

Поняття

Корупція, лобізм, недоброчесність, конфлікт інтересів, превенція

До 21.04.2021 пропоную виконати наступні завдання

1. Опрацювати параграф 45,46
2. Знайдіть в Інтернеті, газетах інформацію про корупційні дії, журналістські розслідування корупції.Підготуйте презентацію
3. Напишіть есе за однією з запропонованих тем:
- Як корупція позбавляє нас можливостей 
- Чому корупція несе загрозу
- Протидія корупції.

07.04.2021

Розглядаємо тему 5 "ПІДПРИЄМНИЦТВО", тему 6 "РИНОК ПРАЦІ"

Питання для розгляду:

1. Підприємницька діяльність
2. Правовий захист бізнесу
3. Учасники ринку праці
4. Професії
5. Заробітна плати

Поняття:

Підприємництво, підприємницька діяльність, підприємець, бізнесмен, правовий захист, відповідальність підприємця, людська праця, робоча сила, професія, кваліфікація, заробітна плата.

До 14.04.2021 пропоную виконати на вибір одне з наступних завдань:

1. Опрацювати параграфи 43-44.
2. Скласти словник темінів підприємця.
3. Уявіть, що ви вирішили створити власне підприємство. Складіть бізнес-план за алгоритмом започаткування власної справи:

Алгоритм започаткування власної справи

Етапи започаткування власної справи

Питання, на які потрібно знайти відповіді

Пояснення

Результат

Пошук бізнес-ідеї

Що я вмію робити добре?

Що мені подобається робити?

Що потрібно іншим людям?

Починати бізнес треба не тільки для отримання прибутку, а й для саморозвитку. Тому бізнес-ідеї потрібно вибирати в тій сфері діяльності, що вам знайома та подобається саме вам.

Другим етапом є пошук відповіді на питання, чи потрібно це кому-небудь, крім вас, і чи будуть люди купувати ваш товар чи послугу?

Формулювання бізнес-ідеї.

Який товар чи послугу я пропонуватиму.

Перевірка бізнес-ідеї

Хто мої потенціальні споживачі?

Які потреби майбутніх споживачів задовольнятиме мій товар (послуга)? Які аналогічні товари (послуги) пропонують конкуренти?

Чим ваш товар (послуга) відрізнятиметься від аналогів?

Неправильним є уявлення про те, що «Це потрібно всім!».

Насправді вашими потенційними покупцями буде лише незначна кількість осіб, що шукають певних благ для себе.

Визначте цю групу осіб, хто вони: за віком, статтю, соціальним статусом, професією, національністю тощо.

Конкуренти вже щось аналогічне продають. Яку особливість («родзинку») варто додати товару/послузі, щоб відрізнятися від конкурентів?

Позиціонування товару (послуги) на ринку: визначення особливості вашого товару (послуги) що відрізняє їх від конкурентних і дозволяє споживачам вирішувати їхні власні проблеми.

Пошук ресурсів

Що потрібно для початку?

Що з цього вже є в наявності?

Що треба купити?

Скільки коштів знадобиться для початку?

Де можна знайти кошти для початку?

Складіть перелік усього – від скрівки до окремого приміщення, які знадобляться.

Визначте, що у вас вже є?

Поцікавтеся цінами на те, що доведеться придбати.

Кошти можна позичити, виграти в конкурсі бізнес-ідей, залучити кошти однодумців і створити партнерство, отримати  державну підтримку.

План необхідних ресурсів.

Обчислення суми стартового капіталу.

Вибір ціни

Скільки коштуватиме виробництво одиниці товару (послуги)?

Якими є ціни конкурентів?

Метод «Собівартість+». Обчисліть собівартість виробництва одиниці товару (послуги) і додайте суму очікуваного прибутку. Порівняйте з конкурентами та обґрунтуйте вибір ціни.

Ціна реалізації.

Пошук каналів збуту

Як розповсюджувати товар (послугу)?

Як і де рекламувати?

Споживачі мають знати, що ви з’явилися на ринку з новими пропозиціями.

Ви можете скористатися наявними торгівельними закладами або створити власні. В будь-якому випадку варто подумати про дешеву і влучну рекламу.

Вибір місця продажу.

План рекламної компанії.

Вибір організаційно-правової форми бізнесу, державна реєстрація

Це буде одноосібне володіння? Партнерство? Корпорація?

Які документи потрібні для державної реєстрації?

Ви можете самі управляти бізнесом створивши ФОП – фізичну особу підприємця або юридичну особу – підприємство.

Можна залучити партнерів і створити: Повне товариство, Товариство з додатковою відповідальністю, Товариство з обмеженою відповідальністю, корпорацію – акціонерне товариство.

Установчі документи.

Свідоцтво про державну реєстрацію.

 4. Складіть резюме для пошуку роботи.


Виконати тестові завдання з тематичного оцінювання за темою "Світ інформації та мас-медіа" можно на сторінці тестування за посиланням https://naurok.com.ua/test/start/53365

Розпочинаємо вивчати новий розділ 6 "Взаємодія громадян і держави в досягненні суспільного добробуту"
Питання, які  будемо розглядати:
1.Для чого необхідна економіка?
2.Як забезпечити сталий розвиток?
3.Як працює ринкова економіка? Якринковий попит та ринкова пропозиція визначають ціни товарів?
4.Яку роль в ринковій економіці відіграє держава?
5.Домашнє господарство як власник і споживач.
6.В чому полягає суть підприємництва?
7.Що продається на ринку праці?
До 15 травня пропоную виконати проети:
- Створити бізнес-план власного підприємства
- Здійснити аналіз попиту на ринку праці і скласти власне резюме для пошуку роботи.

Для тих, хто не встиг виконати тестові завдання з тематичного оцінювання за темою "Світ інформації та мас-медіа" необхідно ТЕРМІНОВО зайти на сторінку тестування за кодом 259754, відкривши посилання join.naurok.ua


Виконати тестові завдання з тематичного оцінювання за темою "Світ інформації та мас-медіа"

Зайти на сторінку тестування можна за кодом 687145відкривши посилання join.naurok.ua
Перегляньте видео "Як захиститися від фейків та дезінформації"

Для закріплення навичок виявлення маніпуляцій пропоную погратискріншот результату гри надаємо на оцінку.

Не забуваємо про творчі проекти:
- "Журналісти під прицілом"
- "Реклама нашого місті"


Термін виконання до 30.03.2020. 

Немає коментарів:

Дописати коментар