Віддай людині крихітку себе. За це душа наповнюється світлом. Ліна Костенко

історія




Проблемні завдання для 9 класу
Всесвітня історія
Розділ 1. ЄВРОПА В ЧАС ФРАНЦУЗЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ ТА НАПОЛЕОНІВСЬКИХ ВІЙН
Завдання 1
Зробіть висновок про життя різних станів французького суспільства. Чи могли в цьому суспільстві бути реалізовані надії графа Мірабо на те, що «велика революція обійдеться без злодіянь і без сліз»?
Свою відповідь обґрунтуйте, спираючись на правила переконливої аргументації, закони логіки та докази.
Завдання 2
Чи може бути терор засобом використання державної політики? Чому сучасні цивілізовані держави виступають проти політичного терору?
Завдання 3
Яке твердження, на вашу думку, найбільше відповідає дійсності: 1) «Наполеон Бонапарт – це «тиран народів»; 2) «Наполеон Бонапарт – «промінь величі французів»? Свою відповідь обґрунтуйте.
Завдання 4.
У 1788 році він намагався поступити на службу до російського царя, ще тоді коли був ще лейтенантом. Проте незадовго до подання Наполеоном клопотання про прийняття до російської армії було видано наказ про прийняття іноземців на службу рангом нижче. На це Наполеон не погодився. Дайте власну оцінку діям Наполеона Бонапарта.
Завдання 5.
Після битви під Ватерлоо Наполеонові пропонували озброїти ремісників, бідноту, створити з них загони Національної гвардії,проголосити вітчизну в небезпеці й установити на якийсь час диктатуру. Але Наполеон відмовився це зробити. Також Наполеон казав: «Я не бажаю бути королем Жакерії». Висловіть своє ставлення до рішення Наполеона. Думку аргументуйте.
Завдання 6.
Заповніть таблицю «Територіальні зміни в Європі після Віденського конгресу».
Країна
Територіальні зміни


Зробіть висновок: інтереси яких держав відображали рішення Віденського конгресу? Дайте власну оцінку рішенням Віденського конгресу.

         Розділ 2. ЄВРОПА ТА АМЕРИКА В ДОБУ РЕВОЛЮЦІЙ І НАЦІОНАЛЬНОГО ОБ’ЄДНАННЯ (1815–1870 рр.)
Завдання 1.
Використовуючи принципи та методи історичного пізнання, поміркуйте над запитанням: «Чому парламентська реформа 1832 р. не зупинила боротьбу за реформування виборчого права?» Висновки обґрунтуйте, спираючись на правила переконливої аргументації та доказу.

Завдання 2.
Чому революції 1848-1849 рр. отримали назву «весна народів»? Аргументуйте свою думку.
Завдання 3.
Зі звернення I Слов’янського з’їзду до народів Європи 12 червня 1848 р.
«...Ми, слов’яни, проклинаємо і відкидаємо будь-яке панування сили, яке хоче підмінити закон.
Ми запропонували імператору Австрії, під конституційним управлінням якого проживає більшість членів нашого суспільства, перетворити імперію на союз рівноправних народів, який однаково задовольнить як своєрідні потреби народів, так і єдність монархії.
У такому союзі ми бачимо благо не тільки для нас одних, але й для зміцнення свободи, цивілізації і гуманності взагалі ...Ми твердо вирішили всіма законними засобами досягти державного визнання і становища нашої національності в Австрійській імперії рівним з німецьким і мадярським (тобто угорським) народами».
 Визначте вимоги I Слов’янського з’їзду. Наскільки, на вашу думку, вони є справедливими? Який лад пропонувалося встановити в Австрії?
Завдання 4.
Назвіть особливості європейських революцій 1848–1849 рр.
 Чому революції не досягли своєї мети?

Розділ 3. МОДЕРНІЗАЦІЯ КРАЇН ЄВРОПИ ТА АМЕРИКИ в останній третині ХІХ – на початку ХХ ст. ПРОБУДЖЕННЯ АЗІЇ
Завдання 6.
Отто фон Бісмарк про об’єднання Німеччини.
«…Німеччина дивиться не на лібералізм Пруссії, а на її могутність… Кордони Пруссії за Віденськими договорами-трактатами не сприяють державному життю; не промовами і не постановами більшості розв’язувалися великі питання епохи – це було великою помилкою 1848-1849 рр., - а залізом і кров’ю…»
Яким шляхом Бісмарк пропонував об’єднати Німеччину? Що мав на він увазі, висловлюючись про «велику помилку 1848-1849 рр.»? Думку доведіть.
Завдання 7.
Використовуючи аналіз, порівняння та доведення, визначте свою позицію що до тверджень: 1) «Головною рушійною силою об’єднання Італії був народ»; 2) «Головною рушійною силою об’єднання Італії були окремі політики». Висновки аргументуйте.
Завдання 8.
На прикладі Вікторіанської Англії поясніть, чи існує зв'язок між економічним розвитком і політичним станом країни. Думку обґрунтуйте.
Завдання 5.
Використовуючи аналіз, порівняння та узагальнення, з’ясуйте: позитивні та негативні тенденції Реконструкції Півдня. Свою відповідь аргументуйте.
Завдання 6.
Поміркуйте, чому капіталізм вільної конкуренції переростає наприкінці ХІХ ст. в монополістичний капіталізм. Висновки обґрунтуйте.
Завдання 7.
Які події у Франції наприкінці ХУІІІ-ХІХ ст. вплинули на остаточне встановлення в державі республіканського устрою?


Завдання 8.
Використовуючи аналіз, порівняння та узагальнення поміркуйте над запитанням: «Чому Німеччина стала першою країною в світі, де було прийнято соціальне законодавство?» Висновки обґрунтуйте.
Завдання 9.
За самостійно дібраними критеріями порівняйте реформи ліберальних і консервативних урядів Великої Британії у 70-80-х ХІХ ст. Визначте наслідки цих реформ для країни. Доведіть свою думку.
Завдання 10.
Поміркуйте, чому соціалістичні ідеї не набули поширення в США на відміну від країн Західної Європи. Свою відповідь аргументуйте.
Завдання 11.
У статті М. Огарьова в журналі «Колокол» селінська реформа оцінювалася таким чином: «Старе кріпосне право замінено новим. Взагалі кріпосне право не скасоване. Народ царем обдурений». Як ви розумієте висловлювання М.Огарьова?
Завдання 12.
Використовуючи аналіз, порівняння та узагальнення, поміркуйте, чому Японія була майже єдиною країною Сходу, яка змогла протистояти колоніальній політиці Заходу. Доведіть свою відповідь.

Розділ 4. МІЖНАРОДНІ ВІДНОСИНИ (друга половина ХІХ – початок ХХ ст.)
         Завдання 1.
Про «цивілізаторську» місію колонізаторів.
«Європейські імперіалісти вдавали себе такими, що несуть тягар білої людини, поширюють західну культуру, технологію і релігію серед перебуваючи в пітьмі неуцтва народів світу. Вони просвіщали відсталих, розвивали нерозвинених і захищали безсилих. Вони викоренили полігамію і звичай спалення вдови разом із трупом чоловіка, ліквідували работоргівлю, впровадили справедливе судочинство і освіту, побудували залізниці і лікарні, забезпечили підтримку належного санітарного стану. У пізніші часи ці пояснення були знехтувані як … лицемірні. Поза сумнівом, ними нерідко прикривалися нечестиві наміри. Та все ж цивілізаторська місія не зовсім порожня вигадка».
 Використовуючи аналіз, порівняння та узагальнення, подумайте, в чому були суперечливі наслідки колоніального панування.
Завдання 2.
Чи згодні ви з думкою, що європейці захопили Африку для того, щоб ліквідувати її відсталість та привнести африканцям культуру індустріального суспільства? Аргументуйте відповідь.
Завдання 3.
Поміркуйте, чому англійські колонізатори, яких була меншість в Індії, змогли не  тільки захопити країну, але, незважаючи на опір народу, зберегти своє панування в ХІХ ст. Висновки аргументуйте.
Завдання 4.
Як ви думаєте, чому селіни, а не міське населення були провідною силою у боротьбі з колонізаторами в Індії? Свою відповідь обґрунтуйте.
Завдання 5.
Вчені вважають, що перша опіумна війна і «відкриття» Китаю означали вступ імперії в новий етап існування. Наведіть факти для підтвердження даної точки зору.
Завдання 6.
Визначте, інтереси яких держав стикалися на Балканах. Чому Балкани називали «пороховою бочкою» Європи? Аргументуйте свою відповідь.

Розділ 5. РОЗВИТОК КУЛЬТУРИ І ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ (кінець ХVІІІ – початок ХХ ст.)
         Завдання 1.
Наведіть факти до твердження «ХІХ ст. – особлива епоха в розвитку духовної культури Заходу».
Завдання 2.
Представники романтизму і реалізму в літературі та мистецтві критикували цінності епохи Просвітництва ХУІІІ ст. Що викликало критику в культурі епохи Просвітництва у представників романтизму і реалізму? Аргументуйте свою відповідь.
Завдання 3.
Використовуючи аналіз, порівняння та узагальнення,подумайте чому полотна імпресіоністів викликали різку критику в ХІХ ст., вони не користувалися попитом. Що змінилося у світогляді людства, якщо ці самі полотна в ХХІ ст. коштують мільйони доларів? Свою відповідь обґрунтуйте.



Картинки по запросу "разделительный орнамент""


Всесвітня історія 6 клас.
Тема: Антична грецька цивілізація класичної доби. Александр Македонський.
рівень мисленнєвої
діяльності
Ключові слова
Питання та завдання
Класифікація (закрите, відкрите, уточнююче, проблемне.)
Знання
хто? що? де? коли?
Де відбулася вирішальна битва, що призвела до падіння Перської держави?
Хто очолював перські війська?
Гейтари  - це важкоозброєна кіннота, що була ударною силою македонського війська?
закриті
Розуміння
наведіть приклад, розкажіть, перефразуйте, дайте
визначення, покажіть на
карті, опишіть, розпізнайте, чим відрізняється ...
Покажіть на карті які країни та народи ввійшли до складу створеної Александром імперії.
Чим відрізнялася організація і озброєння армії персів та македонців?
Закрите

відкрите
Застосування
Заповніть таблицю, знайдіть відповідність, складіть схему, графік, класифікуйте,
охарактеризуйте за допомогою карти ...
Складіть хронологічну таблицю подій Східного походу Александра Македонського
Дата
Подія
Результат

Битва при р. Гранік


Битва біля м. Ісс


Облога та взяття Тіра


Завоювання Єгипту


Битва біля селища Гавгамели


Війна в Індії


Смерть Александра Македонського


Охарактеризуйте за допомогою карти маршрут македонської армії (через які країни проходив?, Які існували перешкоди?)
відкрите
Аналіз
Назвіть причини, привід, наслідки,
проаналізуйте і знайдіть інформацію по заданому критерію, порівняйте,
узагальніть…
Поміркуйте, чому Александр вчинив саме так, адже міг, скориставшись порадами своїх воєначальників, напасти на персів зненацька?
Про які риси вдачі Александра свідчить наведений уривок?
«Дарій вишукав своїх воїнів у бойовий порядок і всю ніч, в оточенні солдатів зі смолоскипами, об’їздив їхні ряди. До ранку, змучені безперервним напруженням, перські воїни ледве тримали ся на ногах. Александр на хотів починати битву відразу. після важкого переходу людям потрібно було дати відпочинок, і цар, упевнений, що перси не зійдуть з обраного ними місця, наказав своїм воїнам розташуватися на ніч неподалік від перських позицій. Македонський полководці з жахом дивилися на величезну рівнину, звідки, як шум хвиль, долинав гомін голосів. Правильні ряди перських вогнищ починалися зовсім поряд і тяглися вдалину, наскільки сягав погляд. Налякані чисельністю ворожого війська, полководці на чолі з Парменіоном благали Александра, якщо вже він вирішив давати бій тут, негайно напасти, не чекаючи ранку, скориставшися темрявою, яка приховає малочисельністю македонян. «Я не краду перемог!» - відповів Александр та, відпустивши наближених, заснув міцним сном».






відкрите
Синтез
Створіть новий продукт (реферат, твір-есе, доповідь), сформулюйте гіпотезу ..., складіть сінквейн, резюме; розробіть проект ...
Написати твір-есе за темою: «Якби я був Александром…» (для хлопців)
Розробіть проект на тему: «Чому Східний похід Александра Македонського започаткував елінізм – нову добу в історії античності?»
проблемне
Оцінювання
Проаналізуйте і оціните, висловіть власне судження і аргументуйте, займіть позицію і поясніть її ...
Александр Македонський: мудрий правитель, талановитий полководець чи жорстокий тиран?
проблемне


6 клас. Всесвітня історія 



Всесвітня історія 6 клас Розділ 3 "Антична цивілізація" теми "Римська республіка в V–І ст. до н.е.: соціальний устрій та організація влади. Військова експансія Риму. Диктатура Цезаря. Римська імперія. Октавіан Август."

Історія України 9 клас. Тема: Кирило-Мефодіївське братство


Немає коментарів:

Дописати коментар