Основи правознавства, 9 клас
 
Календарний план на 2019-2020
навчальний рік
з ПРАВОЗНАВСТВА (практичний курс) для 9-х класів (35
год.)
№ з/п 
 | 
  
Дата 
 | 
  
            Зміст навчального матеріалу 
 | 
  
Державні вимоги до рівня
  загальноосвітньої підготовки учнів 
 | 
 
Вступ до «основ правознавства»
  (1 год.) +  
Розділ 1. ОСНОВИ теорії держави і права (4
  год.) 
 | 
 |||
1. (1) 
 | 
  
Право і закони в житті  людини і
  суспільства (з курсів історії).  
Зміст, завдання і структура курсу.
  Побудова підручника. Додаткова
  навчальна література, електронні та Інтернет-ресурси. 
 | 
  
Учень/учениця: 
згадує з курсів історії та пояснює причини 
  й значення виникнення держави і права, роль права в житті суспільства; 
згадує та називає найдавніші
  правові пам’ятки в історії людства; 
пояснює завдання та структуру предмета «Основи правознавства»; 
висловлює власні очікування щодо вивчення предмета. 
 | 
 |
2. (2) 
 | 
  
Причини виникнення держави. Поняття й ознаки держави.  
 | 
  
Учень/учениця: 
називає ознаки державної влади, соціальних норм, права;  
пояснює та застосовує поняття: «держава», «форма держави», «право»,
  «джерела права», «галузь права», «норма права»; 
характеризує функції держави, державний лад, джерела права, елементи системи
  права; 
наводить приклади соціальних норм, джерел права; 
описує елементи державного ладу; 
висловлює судження щодо ролі соціальних норм, держави і права в житті людини та
  суспільства. 
 | 
 |
3. (3) 
 | 
  
Державний лад. Форми держави. Державна влада. Функції держави. 
 | 
 ||
4. (4) 
 | 
  
Поняття і види соціальних норм. Поняття та ознаки права. Джерела
  права. Система права та її елементи. 
 | 
 ||
5. (5) 
 | 
  
Практичне заняття. Соціальні норми в житті людей 
 | 
 ||
Розділ 2. Правовідносини. Правопорушення. Юридична
  відповідальність (5 год.)  
 | 
 |||
6. (1) 
 | 
  
Правовідносини. Склад правовідносин. Підстави виникнення, зміни і
  припинення правовідносин.  
 | 
  
Учень/учениця: 
називає ознаки правовідносин, правопорушення, юридичної відповідальності; 
пояснює та застосовує поняття: «правовідносини», «склад
  правовідносин», «юридичні факти», «правопорушення», «юридична
  відповідальність»; 
характеризує підстави виникнення, зміни та припинення правовідносин; склад і види
  правопорушень; підстави і види юридичної відповідальності;  
наводить приклади юридичних фактів, видів правопорушень; 
описує обставини, що виключають шкідливість (суспільну небезпеку) діяння; 
розв’язує правові ситуації з використанням знань про правовідносини,
  правопорушення та юридичну відповідальність;  
застосовує засвоєні поняття та вміння під час розв’язування простих правових
  ситуацій та регулюванні власної поведінки відповідно до норм права; 
висловлює судження щодо ролі
  правовідносин у житті людини і суспільства; оцінює власну поведінку й
  поведінку інших осіб щодо її правомірності. 
 | 
 |
7 (2) 
 | 
  
Правопорушення: поняття, склад, види.  
 | 
 ||
8 (3) 
 | 
  
Юридична відповідальність: поняття, підстави, види. 
 | 
 ||
9 (4) 
 | 
  
Практичне заняття. Обставини,
  що виключають шкідливість (суспільну небезпеку) діяння. 
 | 
 ||
10 (5) 
 | 
  
Узагальнення 
 | 
 ||
Розділ 3. Взаємозв’язок
  людини і держави (5 год.) 
 | 
 |||
11 (1) 
 | 
  
Поняття Основного закону держави. Структура Конституції України.
  Повноваження Конституційного Суду України.  
 | 
  
Учень/учениця: 
називає ознаки конституції; механізми захисту прав і свобод людини та
  громадянина; 
пояснює та застосовує поняття «людина», «особа», «громадянин»,
  «громадянство», «конституція», «права і свободи людини»,  «конституційні обов’язки»; 
описує види конституційних прав, свобод, обов’язків людини і громадянина,
  органи державної влади та місцевого самоврядування;  
наводить приклади повноважень Конституційного Суду України, видів
  звернення громадян; 
характеризує підстави набуття та припинення громадянства України; 
аналізує окремі статті Конституції
  України;  
розв’язує правові ситуації із застосуванням знань розділу; 
оцінює значення Конституції України; форми участі громадян у житті держави
  та місцевої громади. 
 | 
 |
12 (2) 
 | 
  
Правова характеристика понять «людина», «особа», «громадянин». Права і
  свободи людини. Громадянство України. 
 | 
 ||
13 (3) 
 | 
  
Конституційні права, свободи
  та обов’язки людини і громадянина. Механізми захисту прав та свобод людини і
  громадянина в Україні.  
 | 
 ||
14 (4) 
 | 
  
Органи державної влади в
  Україні. Місцеве самоврядування в Україні. Практичне заняття. Звернення
  громадян. 
 | 
 ||
15 (5) 
 | 
  
Узагальнення 
 | 
 ||
ІІ с е м е с т р 
 | 
 |||
Розділ 4. Неповнолітні як суб’єкти цивільних, сімейних,
  трудових, адміністративних І кримінальних правовідносин (11 год.)  
 | 
 |||
17 (1) 
 | 
  
Цивільна правоздатність і цивільна дієздатність. Обсяг цивільної правосуб’єктності
  неповнолітніх  
 | 
  
Учень/учениця: 
пояснює та застосовує поняття «цивільна правоздатність», «цивільна
  дієздатність», «сім’я», «шлюб», «адміністративне правопорушення», «злочин»,
  «кримінальний проступок»; 
характеризує обсяг цивільної правосуб’єктності неповнолітніх осіб, права
  неповнолітніх як власників, права споживачів, права й обов’язки батьків і
  дітей, робочий час і час відпочинку неповнолітніх, адміністративну та
  кримінальну відповідальність неповнолітніх; 
наводить приклади державних органів з охорони права дітей,
  адміністративних правопорушень і злочинів, адміністративних стягнень і
  кримінальних покарань; 
описує шляхи влаштування дітей, позбавлених батьківського піклування,  особливості розірвання трудового договору з
  неповнолітніми;  
аналізує окремі статті відповідних
  нормативно-правових актів;  
розв’язує правові ситуації з використанням знань і положень цивільного,
  сімейного, трудового, адміністративного, кримінального законодавства України
  щодо неповнолітніх;  
вчиняє власні дії відповідно до норм права в різних видах правовідносин;  
висловлює судження щодо взаємних прав і обов’язків батьків та дітей; охорони
  праці неповнолітніх; особливостей адміністративної та кримінальної
  відповідальності неповнолітніх. 
 | 
 |
18 (2) 
 | 
  
Практичне заняття. Власність
  неповнолітніх. 
 | 
 ||
19 (3) 
 | 
  
Практичне заняття. Захист прав споживачів. Особливості електронного продажу й операцій
  із кредитною карткою. 
 | 
 ||
20 (4) 
 | 
  
Сім’я. Шлюб. Взаємні права й
  обов’язки батьків і дітей. 
 | 
 ||
21 (5) 
 | 
  
Державні органи з охорони
  прав дітей.  
 | 
 ||
22 (6) 
 | 
  
Практичне заняття. Влаштування
  дітей, позбавлених батьківського піклування 
 | 
 ||
23 (7) 
 | 
  
Прийняття на роботу неповнолітніх. Робочий час і час відпочинку
  неповнолітніх. Оплата праці. Особливості розірвання трудового договору з
  неповнолітніми. 
 | 
 ||
24 (8) 
 | 
  
Охорона праці неповнолітніх 
 | 
 ||
25 (9) 
 | 
  
Практичне заняття. Працевлаштування
  неповнолітніх. 
 | 
 ||
26 (10) 
 | 
  
Адміністративні правопорушення. Злочини. Кримінальний проступок.
  Адміністративна та кримінальна відповідальність неповнолітніх 
 | 
 ||
Практичне заняття. Особливості адміністративної та кримінальної відповідальності
  неповнолітніх. 
 | 
 |||
27 (11) 
 | 
  
Узагальнення 
 | 
 ||
Розділ 5. ЯКЩО ПРАВО - ЦЕ ПРОФЕСІЯ (6 год.)
   
 | 
 |||
29 (1) 
 | 
  
 Професія «юрист».  
 | 
  
Учень/учениця: 
називає професії, пов’язані з юриспруденцією; 
   
знає, хто такі судді, прокурори, слідчі, нотаріуси, адвокати,
  юрисконсульти,  дільничні офіцери
  поліції, правозахисники;  
наводить приклади видів діяльності  нотаріуса та адвоката; 
називає основні вимоги до осіб, які мають намір працювати за юридичним фахом
  чи в поліції; 
описує процедуру розгляду цивільної/ кримінальної
  справи в суді; 
розв’язує правові ситуації з використанням знань про професію юриста; 
оцінює життєві ситуації, за яких потрібна допомога юриста. 
 | 
 |
30 (2) 
 | 
  
Юристи в нашому житті. 
 | 
 ||
31 (3) 
 | 
  
Поліцейські (патрульні, дільничні офіцери поліції). 
 | 
 ||
32 (4) 
 | 
  
Поліцейські
  (патрульні, дільничні офіцери поліції). 
 | 
 ||
33 (5) 
 | 
  
Практичні заняття.  
Ігровий суд або зустріч з
  юристами чи правозахисниками. 
 | 
 ||
34. (6) 
 | 
  
Узагальнення 
 | 
 ||
35 
 | 
  
Узагальнююче повторення  (1 год.) 
 | 
 ||
36. 
 | 
  
Резерв  (1 год.) 
 | 
 ||
Немає коментарів:
Дописати коментар