Основи правознавства, 9 клас
Календарний план на 2019-2020
навчальний рік
з ПРАВОЗНАВСТВА (практичний курс) для 9-х класів (35
год.)
№ з/п
|
Дата
|
Зміст навчального матеріалу
|
Державні вимоги до рівня
загальноосвітньої підготовки учнів
|
Вступ до «основ правознавства»
(1 год.) +
Розділ 1. ОСНОВИ теорії держави і права (4
год.)
|
|||
1. (1)
|
Право і закони в житті людини і
суспільства (з курсів історії).
Зміст, завдання і структура курсу.
Побудова підручника. Додаткова
навчальна література, електронні та Інтернет-ресурси.
|
Учень/учениця:
згадує з курсів історії та пояснює причини
й значення виникнення держави і права, роль права в житті суспільства;
згадує та називає найдавніші
правові пам’ятки в історії людства;
пояснює завдання та структуру предмета «Основи правознавства»;
висловлює власні очікування щодо вивчення предмета.
|
|
2. (2)
|
Причини виникнення держави. Поняття й ознаки держави.
|
Учень/учениця:
називає ознаки державної влади, соціальних норм, права;
пояснює та застосовує поняття: «держава», «форма держави», «право»,
«джерела права», «галузь права», «норма права»;
характеризує функції держави, державний лад, джерела права, елементи системи
права;
наводить приклади соціальних норм, джерел права;
описує елементи державного ладу;
висловлює судження щодо ролі соціальних норм, держави і права в житті людини та
суспільства.
|
|
3. (3)
|
Державний лад. Форми держави. Державна влада. Функції держави.
|
||
4. (4)
|
Поняття і види соціальних норм. Поняття та ознаки права. Джерела
права. Система права та її елементи.
|
||
5. (5)
|
Практичне заняття. Соціальні норми в житті людей
|
||
Розділ 2. Правовідносини. Правопорушення. Юридична
відповідальність (5 год.)
|
|||
6. (1)
|
Правовідносини. Склад правовідносин. Підстави виникнення, зміни і
припинення правовідносин.
|
Учень/учениця:
називає ознаки правовідносин, правопорушення, юридичної відповідальності;
пояснює та застосовує поняття: «правовідносини», «склад
правовідносин», «юридичні факти», «правопорушення», «юридична
відповідальність»;
характеризує підстави виникнення, зміни та припинення правовідносин; склад і види
правопорушень; підстави і види юридичної відповідальності;
наводить приклади юридичних фактів, видів правопорушень;
описує обставини, що виключають шкідливість (суспільну небезпеку) діяння;
розв’язує правові ситуації з використанням знань про правовідносини,
правопорушення та юридичну відповідальність;
застосовує засвоєні поняття та вміння під час розв’язування простих правових
ситуацій та регулюванні власної поведінки відповідно до норм права;
висловлює судження щодо ролі
правовідносин у житті людини і суспільства; оцінює власну поведінку й
поведінку інших осіб щодо її правомірності.
|
|
7 (2)
|
Правопорушення: поняття, склад, види.
|
||
8 (3)
|
Юридична відповідальність: поняття, підстави, види.
|
||
9 (4)
|
Практичне заняття. Обставини,
що виключають шкідливість (суспільну небезпеку) діяння.
|
||
10 (5)
|
Узагальнення
|
||
Розділ 3. Взаємозв’язок
людини і держави (5 год.)
|
|||
11 (1)
|
Поняття Основного закону держави. Структура Конституції України.
Повноваження Конституційного Суду України.
|
Учень/учениця:
називає ознаки конституції; механізми захисту прав і свобод людини та
громадянина;
пояснює та застосовує поняття «людина», «особа», «громадянин»,
«громадянство», «конституція», «права і свободи людини», «конституційні обов’язки»;
описує види конституційних прав, свобод, обов’язків людини і громадянина,
органи державної влади та місцевого самоврядування;
наводить приклади повноважень Конституційного Суду України, видів
звернення громадян;
характеризує підстави набуття та припинення громадянства України;
аналізує окремі статті Конституції
України;
розв’язує правові ситуації із застосуванням знань розділу;
оцінює значення Конституції України; форми участі громадян у житті держави
та місцевої громади.
|
|
12 (2)
|
Правова характеристика понять «людина», «особа», «громадянин». Права і
свободи людини. Громадянство України.
|
||
13 (3)
|
Конституційні права, свободи
та обов’язки людини і громадянина. Механізми захисту прав та свобод людини і
громадянина в Україні.
|
||
14 (4)
|
Органи державної влади в
Україні. Місцеве самоврядування в Україні. Практичне заняття. Звернення
громадян.
|
||
15 (5)
|
Узагальнення
|
||
ІІ с е м е с т р
|
|||
Розділ 4. Неповнолітні як суб’єкти цивільних, сімейних,
трудових, адміністративних І кримінальних правовідносин (11 год.)
|
|||
17 (1)
|
Цивільна правоздатність і цивільна дієздатність. Обсяг цивільної правосуб’єктності
неповнолітніх
|
Учень/учениця:
пояснює та застосовує поняття «цивільна правоздатність», «цивільна
дієздатність», «сім’я», «шлюб», «адміністративне правопорушення», «злочин»,
«кримінальний проступок»;
характеризує обсяг цивільної правосуб’єктності неповнолітніх осіб, права
неповнолітніх як власників, права споживачів, права й обов’язки батьків і
дітей, робочий час і час відпочинку неповнолітніх, адміністративну та
кримінальну відповідальність неповнолітніх;
наводить приклади державних органів з охорони права дітей,
адміністративних правопорушень і злочинів, адміністративних стягнень і
кримінальних покарань;
описує шляхи влаштування дітей, позбавлених батьківського піклування, особливості розірвання трудового договору з
неповнолітніми;
аналізує окремі статті відповідних
нормативно-правових актів;
розв’язує правові ситуації з використанням знань і положень цивільного,
сімейного, трудового, адміністративного, кримінального законодавства України
щодо неповнолітніх;
вчиняє власні дії відповідно до норм права в різних видах правовідносин;
висловлює судження щодо взаємних прав і обов’язків батьків та дітей; охорони
праці неповнолітніх; особливостей адміністративної та кримінальної
відповідальності неповнолітніх.
|
|
18 (2)
|
Практичне заняття. Власність
неповнолітніх.
|
||
19 (3)
|
Практичне заняття. Захист прав споживачів. Особливості електронного продажу й операцій
із кредитною карткою.
|
||
20 (4)
|
Сім’я. Шлюб. Взаємні права й
обов’язки батьків і дітей.
|
||
21 (5)
|
Державні органи з охорони
прав дітей.
|
||
22 (6)
|
Практичне заняття. Влаштування
дітей, позбавлених батьківського піклування
|
||
23 (7)
|
Прийняття на роботу неповнолітніх. Робочий час і час відпочинку
неповнолітніх. Оплата праці. Особливості розірвання трудового договору з
неповнолітніми.
|
||
24 (8)
|
Охорона праці неповнолітніх
|
||
25 (9)
|
Практичне заняття. Працевлаштування
неповнолітніх.
|
||
26 (10)
|
Адміністративні правопорушення. Злочини. Кримінальний проступок.
Адміністративна та кримінальна відповідальність неповнолітніх
|
||
Практичне заняття. Особливості адміністративної та кримінальної відповідальності
неповнолітніх.
|
|||
27 (11)
|
Узагальнення
|
||
Розділ 5. ЯКЩО ПРАВО - ЦЕ ПРОФЕСІЯ (6 год.)
|
|||
29 (1)
|
Професія «юрист».
|
Учень/учениця:
називає професії, пов’язані з юриспруденцією;
знає, хто такі судді, прокурори, слідчі, нотаріуси, адвокати,
юрисконсульти, дільничні офіцери
поліції, правозахисники;
наводить приклади видів діяльності нотаріуса та адвоката;
називає основні вимоги до осіб, які мають намір працювати за юридичним фахом
чи в поліції;
описує процедуру розгляду цивільної/ кримінальної
справи в суді;
розв’язує правові ситуації з використанням знань про професію юриста;
оцінює життєві ситуації, за яких потрібна допомога юриста.
|
|
30 (2)
|
Юристи в нашому житті.
|
||
31 (3)
|
Поліцейські (патрульні, дільничні офіцери поліції).
|
||
32 (4)
|
Поліцейські
(патрульні, дільничні офіцери поліції).
|
||
33 (5)
|
Практичні заняття.
Ігровий суд або зустріч з
юристами чи правозахисниками.
|
||
34. (6)
|
Узагальнення
|
||
35
|
Узагальнююче повторення (1 год.)
|
||
36.
|
Резерв (1 год.)
|
Немає коментарів:
Дописати коментар